Friday, August 1, 2014

Selamat Tinggal Sayang

Tajuk: Selamat Tinggal Sayang
Penulis: Ma Lee Chuswan
Harga: RM20.00

Sinopsis
Aku ingin menjadi 'puteri'... kalau tidak puteri kayangan pun...cukuplah sekadar Puteri Nur Deana yang mampu membarisi sekalian puteri-puteri yang ada. Namun itu semua hanyalah impian, dongeng zaman kanak-kanak yang entah bila mampu Puteri kecapi. Lalu kerana 'Puteri', dia senang menjadi 'Dee', bebas daripada sebarang kekeliruan dan sangkaan. Namun 'Dee' tidak bebas tatkala terlanjur, terperangkap oleh masa dan akad. Perkahwinan ini satu tanggungjawab... melepaskannya jua satu tanggungjawap yang tidak terjawab. Bertahun Dee menjadi pelarian, siapa sangka bertemu suami dalam satu periuk rezeki. Namun mampukah Dee terus bersembunyi...dan sampai bila Puteri harus harus digantung tidak bertali... 


Saya Muslim, Awak Iman

Tajuk: Saya Muslim, Awak Iman
Penulis: Nur Fizkkmi Satar
Harga: RM14.00

Sinopsis
Andai cinta hadir untukku,
hadirkanlah seseorang yang hatinya terpaut pada-Mu
Sejak mereka kenal, ada sahaja yang tidak kena. Ada sahaja salah faham. Iman dengan angin puting beliungnya. Muslim dengan angin pembakar amarah Si Iman.


“Perempuan ni kalau kecik-kecik dah malas, dah besar nanti, susah nak buat jadi bini!”
“Lelaki kalau kecik-kecik mulut dah macam longkang, dah besar nanti tak boleh jadi laki.”
“Iman… Muslim… sudah. Nanti kamu berdua yang abang kahwinkan.”
“Tak nak!!!”
“Kuat jodoh ni, cakap pun main serentak aje ni. Sesuai la kau orang.”
“Tak nak jugak!!!”



Benarkah tiada ruang untuk Iman-Muslim itu berdamai?
Kehilangan seorang adik merubah Iman dan membuatkan Muslim mati kata. Tatkala diri baru merasa teguh berdiri, datang pula rombongan meminang yang membuatnya bungkam kembali. Mengapa mesti ‘beliau’ menurut andai Iman bukan pilihannya sendiri? Perlukah Iman reda dengan takdir itu seperti dia reda dengan kehilangan adiknya?


Bahagia itu bukan hanya perlu dicari tetapi bahagia itu perlu dikenali

Si Mangkuk Tingkat

Tajuk: Si Mangkuk Tingkat
Penulis: Faziela
Harga: RM14.00

Sinopsis
Sejak dari itu, hatinya sudah terpaut pada Si Mangkuk Tingkat. Namun, pertemuan kedua mereka tak seindah yang diimpikan.

Sreeeeet!
Malaun mana nak mati melintas jalan macam rombongan orang kahwin ni???
“Cik adik manis, tak tahu lintas jalan ke?”
“Encik ni tak tahu bawa kereta ke? Ni dapat lesen terbang ke?” Suaranya memetir.
“Cik, lain kali kalau nak melintas, buat cara melintas. Bukan macam rombongan kahwin Cik Kiah.”


Takdir menemukan mereka atas jodoh keluarga. Apabila hati mula menerima, ada saja yang cemburu dan dengki menyelit di tengah kehidupan mereka.

Andai takdir Allah tertulis jodohmu itu dia, datanglah seribu orang sekalipun merebutnya, dia akan tetap menjadi milikmu.

Velvet di Durham

 
Tajuk: Velvet di Durham
Penulis: Aisyah Madadiy
Harga: RM14.00

Sinopsis
Dia melihat indahnya langit di atas, terangnya dengan cahaya, gemerlapan dengan kerlipan. Begitu pun dia menikmati keajaiban rasa, bumi yang dipijak ini lebih nikmatnya.
Dia telah berpijak dengan kaki, berasa dengan deria, hidup menimba pengalaman di sini.
Dia itu Fid.
Fid itu Velvet.


Fid kehilangan keluarga. Emosinya bercelaru. Fid telah sugul dan ‘mati’… sehinggalah, dia menerima sebuah hadiah, yang telah mengubah persepsinya terhadap kehidupan.

Dari Cardiff, Fid Si Gadis Melayu yang penuh 'misteri' ini membawa diri ke Durham… 

Di Durham, Aiden hadir mewarnai hari dengan idea dan falsafah. “You’re insane, Fid!” 
Alif muncul dengan senyuman terapi yang membahagiakan. “Just pay me a smile...”
Mahdi masih dengan ukhuwah yang berpanjangan.
Mungkin lebih baik kalau ada seseorang di sisi Fid...” 

Dapatkah Fid mencari jawapan kepada makna sebuah kehidupan? Jiwa? Persahabatan? Cinta? Impian? Cita-cita?
Credo Ergo Possum!’ dan langkah diteruskan…

Sunday, July 13, 2014

RARE NOVELS by Lamia Aimal & Liana Afiera Malik

Lamia Aimal:
Semarak ~ RM60.00 termasuk pos laju SM
Tiga Wajah ~ RM30.00 termasuk pos laju SM
Titian Usang ~ RM18.00 termasuk pos laju SM

Liana Afiera Malik:
Assyida ~ RM26.00 termasuk pos laju SM

KLCC & 40 (EDISI TERHAD)

EDISI TERHAD FIXI

KLCC Antologi Cerpen
Kumpulan Cerpen 40 (SOLD)

Harga: RM100.00 termasuk pos laju SM

Wednesday, July 2, 2014

SEMARAK

NOVEL LANGKA (TIADA ULANG CETAK) BERTAJUK SEMARAK
SEBUAH KARYA LAMIA AIMAL

SINOPSIS
Peritnya mendidik anak bangsa menjadi manusia, perit lagi menahan sakit bila amanah dikhianati manusia-manusia hipokrit. Berbekalkan semangat yang bukan sedikit, diri seringnya dicabar dan tercabar. Lalu tertewaskah dia dengan prinsip sendiri dan menerima salam sayang walau penuh keraguan?
HARGA: RM60.00 (termasuk pos laju SM)

Email wahida_sarra@yahoo.com

TQ :)

Monday, June 30, 2014

Assyida

Assyida (1st cover) 
Liana Afiera Malik

 Kerana satu pengorbanan, dirinya terpaksa menjeruk rasa,. Dia berada di persimpangan antara wasiat, cita-cita dan mahligai bahagia yang diimpikannya. Pengorbanan suci itu menyiksakan hingga dia mula sangsi apakah mungkin wasiat itu mampu ditunaikan.
Harga: RM26.00 (termasuk pos laju SM)