Monday, October 16, 2017

SENARAI TERKINI

* Klik tajuk novel utk melihat gambar novel dan membaca sinopsis

AVAILABLE
  1. AKU HARUS MEMILIH - Hani Fazuha ~ RM35.00
  2. GELORA - Ma Lee Chuswan ~ RM150.00
  3. GRAVITI - R'ANS ~ RM26.00
  4. HIKAYAT SERIBU SATU MALAM (Jilid 1-5) - A.K Zain ~ RM600.00
  5. KEBANGKITAN - Ismi Fa Ismail ~ RM30.00
  6. LELAKI TERAGUNG - Hani Fazuha & Farah Husain ~ RM60.00
  7. SELIMUT MALAM -Hani Fazuha ~ RM70.00
  8. SURIHATI ENCIK PEMBUNUH - Hilal Asyraf ~ RM25.00
  9. TAKDIR - Hilal Asyraf ~ RM20.00
  10. TAKDIR 2 - Hilal Asyraf ~ RM20.00
  11. YANG AKU CINTA - Farah Hussain & Anna Lee ~ RM60.00
  12. YANG LUAR BIASA - Hani Fazuha, Farah Husain, Anna Lee & Syah Shah ~ RM100.00
  13. Kombo FIXI & DUBOOK: RAGE RAGE RAGE & GARIS ~ RM100.00
Sebarang pertanyaan atau pesanan emailkan ke wahida_sarra@yahoo.com

Selamat membeli & membaca. Terima kasih. :)

Thursday, October 5, 2017

SURIHATI ENCIK PEMBUNUH

Surihati Encik Pembunuh
Hilal Asyraf
Harga: RM25.00

Sinopsis

Ahli-ahli dunia gelap telah menggelarnya sebagai 'Izrail', kerana setiap kali organisasi dunia gelap tumbang, dialah yang bertanggungjawab. Dia telah meragut 900 nyawa. Namun Faisal sudah rasa muak dengan darah dan mula tawar hati meneruskan kehidupannya itu. Sedang kemelut jiwanya mencapai kemuncak, kenalan lamanya Amirah muncul. Faisal membuat tindakan drastik, melamar ketika itu juga. Berhajat Amirah menjadi surihatinya, menemani dan membantunya keluar dari kegelapan.

Pada masa yang sama, Organisasi Hitam, yang menaungi Faisal, mempunyai satu agenda rahsia yang bakal menggegarkan Malaysia. Apakah Faisal akan berjaya menyelamatkan dirinya? 

TAKDIR 2

Takdir 2
Hilal Asyraf
Harga: RM20.00

Sinopsis
Dunia kini mula mendapat cahayanya. Kebaikan mula menyinari,menyah kegelapan yang Sang Asura bawa ke atas bumi. Enam bulan berlalu penuh ketenangan,tanpa peperangan. Dakwah berjalan gencar,dan Angkasa Sakti telah berada dalam satu perjalanan yang besar untuk manfaat mendatang. Ke Uftzi untuk berdakwah kepada Makhluk Genetik dan Kaum Gergasi.
Tanah Suci,Bumi Barakah dan Chinmayi mula merasakan kekuatan. Lantas bergerak merata di atas muka bumi mengumpulkan kemenangan. Dengan beraninya,serangan ke atas Ethan dilancarkan.
Namun,Sang Asura tidak mengalah,dia juga punya rencana. Kali ini,Sang Asura sendiri akan turun beraksi!
Lantas,badai yang tidak pernah disangka selama ini akan melanda dengan hebat sekali. Mampukah para pembawa cahaya menangani?


Takdir 2 : Percaya Yang Tidak Sirna adalah novel kedua daripada trilogi Takdir yang ditulis oleh Hilal Asyraf. Novel ini adalah percubaan berani beliau untuk beralih daripada karya-karya kontemporari yang menjadi identitinya selama ini. Takdir membawa pembaca jauh melangkau zaman. Kala kegelapan menguasai dunia,tika dunia telah hancur dek tangan-tangan manusia itu sendiri. Hilal mengajak pembaca kembali menghayati nilai-nilai suci perjuangan di jalan yang bertauhidkan Yang Maha Berkuasa.
Takdir,cerita perjuangan mereka yang percaya kepada-Nya.

TAKDIR

Takdir
Hilal Asyraf
Harga: RM20.00

Sinopsis
Dunia diselimuti kegelapan. Selepas Sang Asura dan Lima Jeneral menguasai dunia sepuluh tahun yang lalu, ramai yang menyangka cahaya Ilahi telah terpadam. Kerajaan Tanah Haram diasak hebat. Kota ‘Hijau’ Chinmayi juga begitu. Waktu seakan terhenti. Manusia yang percaya kepada-Nya dibadai derita. Ada yang percaya Dia telah meninggalkan mereka. Malah, tidak kurang yang menyatakan bahawa Allah itu tiada. Apatah lagi sejarah menjadi saksi tewasnya Kiai Songo ditangan Sang Asura dua belas tahun sebelumnya. Namun bukan bagi Kerajaan Tanah Haram dan kota ‘Hijau’ Chinmayi. Mereka kekal percaya dan terus berjuang menegakkan agama-Nya. Lantas seorang pemuda dihantar Bapa memulakan kembara. Memerangi kegelapan bahawaan Sang Asura. Angkasa Sakti. Dia adalah saksi. Cahaya Ilahi tidak akan terpadam walaupun kegelapan menyelubungi dunia.

Tuesday, October 3, 2017

SELIMUT MALAM

Selimut Malam
Hani Fazuha

Sinopsis

Kerana suka, Dania buat kerja gila. Kerana suka dia terima lamaran Haidar. Walhal dia tahu, lamaran itu hanya untuk menghalalkan yang haram, bukan untuk sebuah kasih sayang.

Tapi, ada yang Haidar tidak tahu kenapa dia sanggup lakukan begitu.

'Semua orang tak boleh tahu apa yang berlaku. Anggap saja antara kita tak pernah jadi apa-apa.'

Dania tunduk, sembunyikan wajah. Mahu berkata-kata tapi tiada suara.

'I tahu you tak pernah sayang I. Tapi..' liurnya terasa sangkut di kerongkong sendiri.

'Cara you 'buang' I ni, buat I rasa terhina'.

'I tahu you kuat.' 'Suara Haidar bagai memujuk. Tangan naik menyentuh pipi isteri.

Dania senyum dalam tangis. Kalau apa yang dia beri selama ini belum cukup untuk mengikat hati Haidar, dia akur. Siapalah dia untuk berdiri di sebelah Haidar yang hebat. Haidar yang punya segalanya kecuali cinta dan kasih sayang.

'Maksudnya, you dah puas dengan I?'. Suara Dania hampir tidak terkeluar.

Haidar berpaling. Sebut tentang puas. Jika bersama Dania dia tak pernah tahu erti puas. Tapi, ada sesuatu yang mengharuskan dia 'melepaskan' Dania dari genggaman.
 


Akan wujudkah sebuah rasa yang bernama cinta di antara hati mereka? Jika tidak, mungkinkah akan ada orang ketiga?
Harga: RM70.00

YANG LUAR BIASA

Sinopsis

Yang Luar Biasa - Hani Fazuha
Cinta memang luar biasa kerana ia mampu merubah banyak perkara. Kerana cinta, Arissa jadi tersepit. Memilih Adam, dia harus mengenepikan rasa hati sendiri. Memilih Zhariz, dia harus membelakangkan keluarga dan memilih Haraz, dia harus bersedia melawan cemburu. Lantas, siapa yang harus dia pilih? 


Diary Mrs Ben – Anna Lee
Sofia dan Ben, dua sahabat sehati sejiwa. Tiada rahsia antara mereka. Baik buruk diri masing-masing, mereka tahu semuanya. Namun, sesuatu telah terjadi menyebabkan mereka terperangkap dalam satu konspirasi yang tidak terduga!

Konspirasi apakah? Benarkah tiada rahsia antara mereka? Mampukah dua sahabat baik tinggal di bawah satu bumbung?


My Slurpee Slurp! - Syah Shah 
Masa silamnya gelap. Jiwanya kosong. Dalam perjalanannya mencari arah dan sinar, si dia muncul tiba-tiba. 

"Sebab yang curi-curi tu yang manis. Slurpee slurps kind of yummy..." - Damien


Dear Cinta – Farah Husain


Perpisahan itu ibarat kopi tanpa gula. Pahit tapi ada nikmatnya. Tasneem hilang cinta pertama. Namun, takdir Allah itu indah. Kehilangannya diganti dengan pemilik nama; Ariff Hakimi.


Harga: RM100.00

LELAKI TERAGUNG


Sinopsis
LELAKI PILIHAN TERAKHIR 2 – Hani Fazuha
Perkahwinan bukan hanya akan ada yang manis-manis saja. Tapi, hidup bersama Mohd Aakif Hudzairi, yang pahit bak biji kopi pun boleh saja jadi manis macam gula melaka.
"Hati awak, mana saya tahu apa isinya."- Airis
"Eh! Takkan tak tahu? Kan you yang simpan?"- Hud
"Simpan apa?" – Airis
"Hati I. You simpan dalam peti besi kan? Dan kuncinya you hilangkan." – Hud.
Oh! Aku tengah sakit hati, dia boleh pula main-main.

DIA... RANDOM GUY 2 – Farah Husain
Amzar dan Alina, kisah mereka bermula dengan kejadian tak terduga yang akhirnya membawa mereka ke gerbang bahagia. Tapi, tak ada jaminan yang mengatakan sebuah perkahwinan itu akan bahagia sepanjang zaman.
"Sayang tak boleh macam ni. Tak kesian kat anak-anak kita ke?" – Amzar
"Just leave me, Amz. Please.."
Alina itu nyawanya. Mana mungkin dia mampu tunaikan permintaan itu.
 


Harga: RM60.00

GRAVITI


Graviti
R'ans

Sinopsis
"Selagi jantung aku berdegup, selagi itu cinta aku pada dia tak akan mati"- Jade-

Isaac Newton menemui graviti apabila sebiji epal jatuh di kepalanya.
Aku pula menemui cinta apabila jatuh hati pada kau - Shaf-

R'an mula menjadi gelisah dan resah apabila Shaf bagaikan bayang-bayang yang mengejar dirinya. Semakin jauh dia berlari, semakin Shaf menghampiri. Makin ditolak, makin dia mendekat. R’an keliru. 

Antara cinta Jade dan Shaf, yang manakah perlu dipilih? Mampukah cinta dia bersama Jade bertahan hingga ke akhirnya, atau adakah cinta Shaf yang bakal menjadi peneman hingga akhir hayat?

Cinta itu bagaikan graviti, walau jauh mana kita berlari, walau tinggi mana kita terbang, bila tiba waktunya, kita akan tertarik dan jatuh cinta tanpa kita sedari.


Harga: RM26.00

Wednesday, September 27, 2017

Devil of My Life

SOLD OUT
Devil of My Life
Miss Elle


Sinopsis
Bermula dengan pertemuan dengan seorang anak guaman disebalik 'pagar besi', hidup Rasya Imani berubah sepenuhnya apabila dia diculik oleh anak guamannya sejurus kes itu selesai. Nasibnya malang apabila dia diculik dan dibawa ke sebuah pulau yang tidak diketahui lokasinya. Sebuah pulau yang penuh dengan kuncu-kuncu si 'Devil' yang ganas dan bersenjata. Silap sikit, mungkin kepalanya bakal hancur ditembusi peluru kuncu-kuncu si 'Devil' yang sentiasa berkawal diseluruh pulau tersebut.

"Perlu ke kau culik aku macam ni?. Kau tahu kan apa akibatnya dari perbuatan kau ni?." ~ Rasya Imani.

"Aku memang dilahirkan untuk melanggar undang-undang. Dan kau pula? Dilahirkan untuk pertahankan aku dengan pengetahuan yang kau ada didalam mahkamah." ~ Norman Daniel Eduardo.
"Bukan ke kita ibarat pasangan yang serasi? Kau tak rasa ke tanpa penjenayah macam aku ni, peguam macam kau tak akan dapat kerja?." ~ Norman Daniel Eduardo.
"Kau nak apa sebenarnya dari aku, Daniel?. Aku dah sedaya upaya bantu kau dan kes kau pun dah selesai. Tolonglah lepaskan aku. Kau nak apa?!. Beritahu aku cepat!. Aku tak ada masa nak layan kegilaan kau ni la, Daniel!." ~ Rasya Imani.
"Aku nak kau.. Welcome to hell, Rasya!" ~ Norman Daniel Eduardo.
x

Lelaki Milik Aku


SOLD OUT
Lelaki Milik Aku
Hash Aulia

*kondisi masih baik, bertandatangan penulis
Sinopsis
Badan sado, macho, serta rupa yang kacak, sepatutnya menjadi idaman wanita. Malangnya, dia turut digilai kaum sejenis. Tambahan pula, sikapnya yang tak reti bergaul dengan wanita semakin mengiakan telahan si keluarga.
"Kalau betul Dhizal bukan kaum yang dilaknat, buktikan! Kahwin dan dapatkan anak."
Dhizal buntu. Permintaan keluarga buat dia hilang arah. Kahwin? Dalam masa terdekat? Mustahil!
Tak ada jalan lain, akhirnya Dhizal nekad melamar cik setiausaha. Walau hakikatnya, antara mereka hanyalah bos dan pekerja.
"Dhia..kahwin dengan I, please.."
Dhia terngadah. Permintaan encik bos, buat dia kelu. Tambahan pula, status encik bos mengganggu fikiran.
"Bos kau tu, gay. Sebab tu dia tak pernah ada girlfriend."
Jauh di sudut hati, dia tak percaya. Mana mungkin bos yang gatal + miang + gedik itu homoseksual! Tapi, apabila melihat "adegan mesra" encik bos dan si pasangan, dia terkaku seribu bahasa.
"Jadi, betullah bos ni gay?"
"Kahwin dengan I, barulah you boleh nilaikan sama ada I gay atau tulen."
Awalnya, tawaran encik bos, ditolak mentah-mentah. Namun, bila hari berganti hari, hati mula kesian melihat Dhizal seringkali dipandang serong. Lalu, demi membuktikan "ketulenan" encik bos, Dhia akhirnya bersetuju menjadi "isteri eksperimen encik gay" walaupun dia tahu betapa besar risikonya. Hati dan hidup bakal tergadai jika Dhizal benar-benar gay.

Wednesday, September 6, 2017

DIA...YANG TERPILIH


SOLD OUT
Dia... Yang Terpilih (Limited Edition)

(kondisi sangat baik berbalut plastik, beserta tandatangan penulis)

Sebuah kompilasi yang terpilih daripada yang terbaik. Coretan 10 penulis disatukan salam satu naskah. 
1. Suami Last Minute (Ezza Mysara)
2. Indahnya Takdir Kita (Syeena Hamdan)
3. Ramadhan...Ya Habib (Pena Kayu)
4. Hikayat Cinta Teja dan Tuah (April Snow)
5. Mungkin Bila (QJ)
6. Sempurnakan Cinta (Ridhya Iman)
7. Hati Yang Luruh (Dahlia Amanda)
8. Marina (Wawa Taufik)
9. Untuk Pencinta Cinta (Farah Husain)
10. Sesat Dalam Cinta (Hani Fazuha)

YANG AKU CINTA


Yang Aku Cinta (Limited Edition)
Farah Hussain
Anna Lee
(kondisi sangat baik, berbalut plastik, beserta tandatangan penulis)


Sinopsis
DEAR CINTA 2.0 - Farah Husain
Hidup Tasneem dan Ariff sudah berakhir dengan frasa ‘dan mereka hidup bahagia selamanya.’ Namun, perjalanan menuju ke destinasi hingga wujudnya Ahmad Faris tak semudah kisah fairy-tales. Banyak ujian melanda. Berkali-kali hati teruji.
Hampir sahaja kedua-duanya tersungkur. Tapi, bak kata Ariff Hakimi, kun fa ya kun. If it’s meant to be, then it’s meant to be.
BUKAN AWAK TAPI DIA - Anna Lee
Mana mungkin Dian cintakan si pemilik suara serak-serak basah itu jika hatinya sudah jatuh pada Hadif, teman sekampungnya.
Mana mungkin Nadeem cintakan si tukang jahit yang mulut tak ada insuran itu jika dari awal lagi hatinya sudah ditakluk oleh Balqis, model terkenal.
Namun melalui satu program reality tv keduanya ditemukan. Misi kedua-duanya sama, ingin memasuki program itu semata-mata ingin mendapat perhatian dari pilihan hati masing-masing yang endah tak endah saja kepada mereka. Tetapi, lain yang dirancang, lain pula yang terjadi.
Mampukah Nadeem dan Dian miliki apa yang mereka inginkan? Mampukah hubungan keruh Dian dan Nadeem dijernihkan?

Harga: RM60.00

KEBANGKITAN


Kebangkitan
Ismi Fa Ismail


(Genre Fantasi)

Sinopsis

Pada zaman purbakala, kepak warna-warni mereka pernah mewarnai angkasa bagaikan bianglala. Sehinggalah Raja Pembunuh Langit mengerahkan tenteranya untuk memburu dan menghapuskan semua penghuni langit di barat dan di timur. Hasilnya untuk sekian lama, alam ini suram tanpa kesaktian mereka. Tapi... Kepulangan seorang gadis berhati suci ke tanah legenda, telah membangkitkan mereka semula!

Pepohon kelapa menyaksikan gadis itu berlari bagai angin menuju ke persisiran pantai di mana mereka sedang menunggu. Meninggalkan terapan telapak kaki di dalam pasir yang seputih kulitnya. Rambut hitamnya beralun bagai malam dan matanya bercahaya bak bintang. Manakala senyumannya segalak mentari yang terik di angkasa. Pawana di belakang menolak tubuhnya maju, dan awan di atas pula mengiringi langkah gadis itu bagaikan payung yang setia.
Akhirnya. Setelah beribu tahun dia menunggu. KEBANGKITAN mereka sudah tiba. Warna-warna merah, biru dan ungu yang bakal menghiasi langit pasca-milenia. Untuk menyelamatkan dirinya... dan menyelamatkan DUNIA!


Harga: RM30.00