Sunday, December 10, 2017

SENARAI TERKINI

* Klik tajuk novel utk melihat gambar novel dan membaca sinopsis

AVAILABLE
  1. AKU HARUS MEMILIH - Hani Fazuha ~ RM35.00
  2. GELORA - Ma Lee Chuswan ~ RM150.00
  3. GRAVITI - R'ANS ~ RM26.00
  4. HIKAYAT SERIBU SATU MALAM (Jilid 1-5) - A.K Zain ~ RM600.00
  5. JIBAM - Ujang ~ RM30.00
  6. KEBANGKITAN - Ismi Fa Ismail ~ RM30.00
  7. KERNA SYURGA BUKAN PERCUMA - Najmi Fetih ~ RM15.00
  8. LELAKI TERAGUNG - Hani Fazuha & Farah Husain ~ RM60.00
  9. TAKDIR - Hilal Asyraf ~ RM20.00
  10. TAKDIR 2 - Hilal Asyraf ~ RM20.00
  11. YANG AKU CINTA - Farah Hussain & Anna Lee ~ RM60.00
  12. YANG LUAR BIASA - Hani Fazuha, Farah Husain, Anna Lee & Syah Shah ~ RM100.00
  13. Kombo FIXI & DUBOOK: RAGE RAGE RAGE & GARIS ~ RM100.00
Sebarang pertanyaan atau pesanan emailkan ke wahida_sarra@yahoo.com

Selamat membeli & membaca. Terima kasih. :)

Wednesday, December 6, 2017

JIBAM


PREORDER
JIBAM (cetakan baharu cover filem)
Ujang
Harga: RM30.00

Sinopsis
Jibam tidak pernah menyesali nasib. Jibam juga tidak pernah mempersoalkan takdir. Biar sepanjang hayat akan disulam air mata darah, namun sekalipun Jibam tidak akan pernah menyesal kerana dia adalah wira di medan derita. Cuma kadangkala kehadiran Jibam mengganggu dan mengetuk pintu kerohanian. Membawa bahasa-bahasa Tuhan untuk mereka yang lalai daripada tafsir harfiah kitab-kitab suci. Maka pertempuran nafsu menjadi bertambah sengit hingga mengorbankan Suman si sufi yang tersembunyi. Namun siapa jua yang kasih kepada Jibam akan menemui rahsianya... kerana Jibam bersuara di dalam asyiknya -
' Kalau kau menjadi aku, aku yakin kau mengerti ' 

Tuesday, November 21, 2017

THE UNTOLD STORY

SOLD OUT
The Untold Story
Farah Husain

Sinopsis 

Selepas ini kau akan jadi seperti kami. Makhluk malam yang digeruni manusia. Kau tidak akan dapat merasai kehangatan matahari lagi. Hidup kau akan sentiasa kedinginan. Teman kau hanya kegelapan dan kesunyian.

Ungkapan yang diucapkan beratus tahun dahulu rupanya bakal mengubah hidup Teja Aira. Pertemuannya dengan Diaz, lelaki kacak yang mempesonakan telah mengheretnya ke sebuah dunia gelap yang tidak pernah disedari kewujudannya. Di dunia itu Aira mengenali Aidan yang dingin bersama teman-temannya yang menggelarkan diri mereka Night Crawler. Melalui Night Crawler, Aira mengenali Shifter yang menakutkan dan Custos yang menyenangkan.

Bagi Night Crawler, Shifter tidak ubah seperti binatang buas yang harus dihapuskan ataupun kehidupan manusia akan musnah. Bagi Shifter, mereka hanya mengikut naluri semulajadi mereka dan jika dihalang, mereka akan melawan semula. Dan bagi Custos pula, baik Shifter ataupun Night Crawler, kedua-duanya berhak hidup selagi peraturan yang ditetapkan tidak dilanggar ataupun kedua-duanya akan dihapuskan.

Siapakah Night Crawler, Shifter dan Custos? Mengapakah kehadiran mereka perlu dirahsiakan? Dan mengapakah Aira turut terheret dalam pertelingkahan yang sudah berlanjutan selama beratus tahun ini? 

KERNA SYURGA BUKAN PERCUMA

Kerna Syurga Bukan Percuma
Najmi Fetih
Harga: RM15.00

Sinopsis

“Takkan nak ngorat awek tengah-tengah jalan kot bro? ni set-set tudung labuh pun kau minat?” tanya Khai.

“Bukan Khai.. Ni haaa dua perempuan pakai khemah atas kepala ni rasa dah besar sangat nak tegur aku. Hahahaha.” Gelak Is kuat, diikuti Hanif.

“Eh kau cakap baik sikit eh? Siapa yang kau cakap pakai khemah atas kepala?” marah Solehah.

Darahnya naik setelah diperli sedemikian rupa.

“Takkan sebab tu je kau nak buang masa bergaduh dengan dua budak tak matang ni Is? Hanif? Come on la.” Kata Khai sambal menepuk bahu kedua-dua kawannya itu.

Khairul Rafeeq. Ya, mungkin melihat pada barannya dia seakan bukan manusia. Tapi satu; baginya perempuan bukan untuk dikasari.

Orang selalu mengambil alih kerja Tuhan. Lantas, Khai dihukum Neraka oleh manusia yang memandangnya dengan penuh hina. Hidayah, kerja Tuhan. Kita hamba, wajib percaya. Mudahnya menghukum, padahal kita perut tak pernah kosong. Selalu memaki, lupa bahawa aib sendiri bergunung tinggi.

Manusia tak jahat, it is the dasa that makes the poison. Pain – changes people.

“Kerana Syurga bukan percuma. Sebab tu kena usaha.” – Khai. 

Monday, November 13, 2017

BEAST & THE BEAUTY

SOLD OUT
Beast & The Beauty 
Rehan Makhtar
(LIMITED EDITION, ISTIMEWA bertandatangan penulis)


Blurp... 
Manusia akan rasa rimas bila dikongkong. Tapi, tidak pada Sufi. Dia rela. Rasa selasa dan selamat setelah apa yang terjadi sedekad yang lalu. Memori pahit yang cuba ditelan. Biarpun kini, ayah, mama dan Abang Johan mahu dia beranikan diri hadapi dunia, dia tetap menolak. Hingga satu hari, lelaki itu muncul di depannya. Kacak, segak, tenang dan misteri. 
“Nak jawapan jujur ke tipu?” - Juliana Sufia“Jawapan yang awak rasa senang nak bagitahu.” - Benjamin“Jujurnya, dia orang tak suka saya…” – Juliana Sufia“Tak apalah. Janji saya suka awak, rasanya itu dah cukup kot…” – Benjamin
Benjamin buat dia berani berlari mengikut kemahuan hati demi cinta lelaki itu padanya. Sufi tersenyum bahagia sedangkan Benjamin sedang sarat mengusung duka angkara dosa yang tak pernah lelah menjejaki.Kerana ujian itu muncul pada saat dia berjanji untuk buat Sufi bahagia, Benjamin benar-benar perlu memilih dan yang menjadi pilihan adalah sesuatu yang buatkan hati sendiri lebur. 
“Perasaan saya pada awak, adalah satu kesilapan…” – Benjamin
Di mana silapnya? Itu yang menjadi persoalan. Sakit sekarang, lebih perit daripada sakit yang dulu biarpun tiada darah yang mengalir. Sufi nekad untuk tinggalkan segalanya di belakang tapi mana mampu dia pergi bila dia tahu sebabnya Benjamin menjauh. 
Yang lalu, biar saja berlalu. Itu yang mereka paterikan bersama. Namun sayang… yang diharapkan sukar menjadi kenyataan. Benjamin sekali lagi menyelamatkan nyawanya. Kini, nafas Benjamin di hujung helaan.
“Maaf, Sufi… terpaksa tinggalkan awak lagi sekali. Maafkan saya sebab pernah muncul sebagai seekor binatang ganas dalam hidup awak…” - BenjaminSufi sekali lagi perlu menelan hakikat yang tak ubah seperti bara api. “Awak okey?” - Juliana Sufia“Ada Sufi di sisi, tak okey pun jadi okey…” – Benjamin
Benjamin kembali? Tak. Itu hanya mimpinya. Bila dia buka mata, tiada Benjamin di sisi. Lelaki itu pergi bersama janji yang masih gagah dia usung untuk selamanya.

AKU LELAKIMU


SOLD OUT
AKU LELAKIMU
Sara Aisha

Sinopsis
"I'm the only PhD in serial murder." - Ted Bundy "You could smell the blood." - Richard RamirezMembaca pengakuan daripada pembunuh bersiri terkenal dunia sudah cukup menggerunkan. Tetapi, bagaimana kalau anda yang jadi sasaran?Bekerja sebagai seorang wartawan jenayah membuatkan Tihani Rose sudah terlalu lali dengan mayat dan pembunuhan. Namun satu panggilan pada malam itu, mengubah segala-galanya. "Tihani Rose, suara kau memang manis." Dia diselamatkan oleh seorang lelaki yang langsung tidak dijangka-jangka. Lelaki yang pernah menghentak jantungnya dengan pengakuan... "I am obsessed with serial killers." Kemunculan Alexander Aryan bukan sekadar itu. Datangnya membawa memori silam dua belas tahun lalu. Katanya, mahu menjaga dan melindungi. Tetapi, benarkah dia sekadar seorang pelindung? "Izinkan I ambil mood musim luruh ni, izinkan I guna keberanian yang tiba-tiba muncul ni, untuk luahkan apa yang ada dalam hati I." - Tihani Rose "Tia, don't do this. You're hurting yourself." - Alexander AryanBila seorang demi seorang remaja perempuan dibunuh, Tihani akhirnya mengetahui kebenarannya. Mereka semua dijadikan bahan latihan sebelum White Killer mendapatkan dia. "You shall be my masterpiece, Tihani Rose." - White KillerTetapi White Killer tersilap besar. Tihani Rose tidak akan semudah itu menyerah. Untuk setiap titis air mata yang mengalir, setiap titis darah yang menitik dan setiap penderitaan yang dia tanggung, Tihani akan melawan semula. "Kau nakkan nyawa aku? Baik. Bring it on. Malam ini, hanya akan ada salah seorang daripada kita yang selamat." - Tihani RoseCabaran akhirnya dilempar. Mereka sudah sama-sama jadi gila. Dan Alex semakin terdesak! Mampukah dia jadi sang penyelamat? Atau dia perlu membebaskan kegilaannya sendiri? Kerana sesungguhnya, dia juga bukan manusia biasa.

Thursday, October 5, 2017

SURIHATI ENCIK PEMBUNUH

SOLD OUT
Surihati Encik Pembunuh
Hilal Asyraf

Sinopsis

Ahli-ahli dunia gelap telah menggelarnya sebagai 'Izrail', kerana setiap kali organisasi dunia gelap tumbang, dialah yang bertanggungjawab. Dia telah meragut 900 nyawa. Namun Faisal sudah rasa muak dengan darah dan mula tawar hati meneruskan kehidupannya itu. Sedang kemelut jiwanya mencapai kemuncak, kenalan lamanya Amirah muncul. Faisal membuat tindakan drastik, melamar ketika itu juga. Berhajat Amirah menjadi surihatinya, menemani dan membantunya keluar dari kegelapan.

Pada masa yang sama, Organisasi Hitam, yang menaungi Faisal, mempunyai satu agenda rahsia yang bakal menggegarkan Malaysia. Apakah Faisal akan berjaya menyelamatkan dirinya? 

TAKDIR 2

Takdir 2
Hilal Asyraf
Harga: RM20.00

Sinopsis
Dunia kini mula mendapat cahayanya. Kebaikan mula menyinari,menyah kegelapan yang Sang Asura bawa ke atas bumi. Enam bulan berlalu penuh ketenangan,tanpa peperangan. Dakwah berjalan gencar,dan Angkasa Sakti telah berada dalam satu perjalanan yang besar untuk manfaat mendatang. Ke Uftzi untuk berdakwah kepada Makhluk Genetik dan Kaum Gergasi.
Tanah Suci,Bumi Barakah dan Chinmayi mula merasakan kekuatan. Lantas bergerak merata di atas muka bumi mengumpulkan kemenangan. Dengan beraninya,serangan ke atas Ethan dilancarkan.
Namun,Sang Asura tidak mengalah,dia juga punya rencana. Kali ini,Sang Asura sendiri akan turun beraksi!
Lantas,badai yang tidak pernah disangka selama ini akan melanda dengan hebat sekali. Mampukah para pembawa cahaya menangani?


Takdir 2 : Percaya Yang Tidak Sirna adalah novel kedua daripada trilogi Takdir yang ditulis oleh Hilal Asyraf. Novel ini adalah percubaan berani beliau untuk beralih daripada karya-karya kontemporari yang menjadi identitinya selama ini. Takdir membawa pembaca jauh melangkau zaman. Kala kegelapan menguasai dunia,tika dunia telah hancur dek tangan-tangan manusia itu sendiri. Hilal mengajak pembaca kembali menghayati nilai-nilai suci perjuangan di jalan yang bertauhidkan Yang Maha Berkuasa.
Takdir,cerita perjuangan mereka yang percaya kepada-Nya.

TAKDIR

Takdir
Hilal Asyraf
Harga: RM20.00

Sinopsis
Dunia diselimuti kegelapan. Selepas Sang Asura dan Lima Jeneral menguasai dunia sepuluh tahun yang lalu, ramai yang menyangka cahaya Ilahi telah terpadam. Kerajaan Tanah Haram diasak hebat. Kota ‘Hijau’ Chinmayi juga begitu. Waktu seakan terhenti. Manusia yang percaya kepada-Nya dibadai derita. Ada yang percaya Dia telah meninggalkan mereka. Malah, tidak kurang yang menyatakan bahawa Allah itu tiada. Apatah lagi sejarah menjadi saksi tewasnya Kiai Songo ditangan Sang Asura dua belas tahun sebelumnya. Namun bukan bagi Kerajaan Tanah Haram dan kota ‘Hijau’ Chinmayi. Mereka kekal percaya dan terus berjuang menegakkan agama-Nya. Lantas seorang pemuda dihantar Bapa memulakan kembara. Memerangi kegelapan bahawaan Sang Asura. Angkasa Sakti. Dia adalah saksi. Cahaya Ilahi tidak akan terpadam walaupun kegelapan menyelubungi dunia.

Tuesday, October 3, 2017

SELIMUT MALAM

SOLD OUT
Selimut Malam
Hani Fazuha

Sinopsis

Kerana suka, Dania buat kerja gila. Kerana suka dia terima lamaran Haidar. Walhal dia tahu, lamaran itu hanya untuk menghalalkan yang haram, bukan untuk sebuah kasih sayang.

Tapi, ada yang Haidar tidak tahu kenapa dia sanggup lakukan begitu.

'Semua orang tak boleh tahu apa yang berlaku. Anggap saja antara kita tak pernah jadi apa-apa.'

Dania tunduk, sembunyikan wajah. Mahu berkata-kata tapi tiada suara.

'I tahu you tak pernah sayang I. Tapi..' liurnya terasa sangkut di kerongkong sendiri.

'Cara you 'buang' I ni, buat I rasa terhina'.

'I tahu you kuat.' 'Suara Haidar bagai memujuk. Tangan naik menyentuh pipi isteri.

Dania senyum dalam tangis. Kalau apa yang dia beri selama ini belum cukup untuk mengikat hati Haidar, dia akur. Siapalah dia untuk berdiri di sebelah Haidar yang hebat. Haidar yang punya segalanya kecuali cinta dan kasih sayang.

'Maksudnya, you dah puas dengan I?'. Suara Dania hampir tidak terkeluar.

Haidar berpaling. Sebut tentang puas. Jika bersama Dania dia tak pernah tahu erti puas. Tapi, ada sesuatu yang mengharuskan dia 'melepaskan' Dania dari genggaman.
 


Akan wujudkah sebuah rasa yang bernama cinta di antara hati mereka? Jika tidak, mungkinkah akan ada orang ketiga?

YANG LUAR BIASA

Sinopsis

Yang Luar Biasa - Hani Fazuha
Cinta memang luar biasa kerana ia mampu merubah banyak perkara. Kerana cinta, Arissa jadi tersepit. Memilih Adam, dia harus mengenepikan rasa hati sendiri. Memilih Zhariz, dia harus membelakangkan keluarga dan memilih Haraz, dia harus bersedia melawan cemburu. Lantas, siapa yang harus dia pilih? 


Diary Mrs Ben – Anna Lee
Sofia dan Ben, dua sahabat sehati sejiwa. Tiada rahsia antara mereka. Baik buruk diri masing-masing, mereka tahu semuanya. Namun, sesuatu telah terjadi menyebabkan mereka terperangkap dalam satu konspirasi yang tidak terduga!

Konspirasi apakah? Benarkah tiada rahsia antara mereka? Mampukah dua sahabat baik tinggal di bawah satu bumbung?


My Slurpee Slurp! - Syah Shah 
Masa silamnya gelap. Jiwanya kosong. Dalam perjalanannya mencari arah dan sinar, si dia muncul tiba-tiba. 

"Sebab yang curi-curi tu yang manis. Slurpee slurps kind of yummy..." - Damien


Dear Cinta – Farah Husain


Perpisahan itu ibarat kopi tanpa gula. Pahit tapi ada nikmatnya. Tasneem hilang cinta pertama. Namun, takdir Allah itu indah. Kehilangannya diganti dengan pemilik nama; Ariff Hakimi.


Harga: RM100.00

LELAKI TERAGUNG


Sinopsis
LELAKI PILIHAN TERAKHIR 2 – Hani Fazuha
Perkahwinan bukan hanya akan ada yang manis-manis saja. Tapi, hidup bersama Mohd Aakif Hudzairi, yang pahit bak biji kopi pun boleh saja jadi manis macam gula melaka.
"Hati awak, mana saya tahu apa isinya."- Airis
"Eh! Takkan tak tahu? Kan you yang simpan?"- Hud
"Simpan apa?" – Airis
"Hati I. You simpan dalam peti besi kan? Dan kuncinya you hilangkan." – Hud.
Oh! Aku tengah sakit hati, dia boleh pula main-main.

DIA... RANDOM GUY 2 – Farah Husain
Amzar dan Alina, kisah mereka bermula dengan kejadian tak terduga yang akhirnya membawa mereka ke gerbang bahagia. Tapi, tak ada jaminan yang mengatakan sebuah perkahwinan itu akan bahagia sepanjang zaman.
"Sayang tak boleh macam ni. Tak kesian kat anak-anak kita ke?" – Amzar
"Just leave me, Amz. Please.."
Alina itu nyawanya. Mana mungkin dia mampu tunaikan permintaan itu.
 


Harga: RM60.00

GRAVITI


Graviti
R'ans

Sinopsis
"Selagi jantung aku berdegup, selagi itu cinta aku pada dia tak akan mati"- Jade-

Isaac Newton menemui graviti apabila sebiji epal jatuh di kepalanya.
Aku pula menemui cinta apabila jatuh hati pada kau - Shaf-

R'an mula menjadi gelisah dan resah apabila Shaf bagaikan bayang-bayang yang mengejar dirinya. Semakin jauh dia berlari, semakin Shaf menghampiri. Makin ditolak, makin dia mendekat. R’an keliru. 

Antara cinta Jade dan Shaf, yang manakah perlu dipilih? Mampukah cinta dia bersama Jade bertahan hingga ke akhirnya, atau adakah cinta Shaf yang bakal menjadi peneman hingga akhir hayat?

Cinta itu bagaikan graviti, walau jauh mana kita berlari, walau tinggi mana kita terbang, bila tiba waktunya, kita akan tertarik dan jatuh cinta tanpa kita sedari.


Harga: RM26.00