Friday, July 7, 2017

SENARAI TERKINI

* Klik tajuk novel utk melihat gambar novel dan membaca sinopsis

AVAILABLE
  1. AKU HARUS MEMILIH - Hani Fazuha ~ RM35.00
  2. DUA-DUA DEGIL! - Dekna Lee ~ RM29.00 (termasuk pos SM)
  3. HIKAYAT SERIBU SATU MALAM (Jilid 1-5) - A.K Zain ~ RM600.00
  4. IMAN_INBOX - Shirod Shukri ~ RM30.00 
  5. SALAH SIAPA? - Dekna Lee ~ RM29.00 (termasuk pos SM)
  6. Kombo FIXI & DUBOOK: RAGE RAGE RAGE & GARIS ~ RM100.00
  7. Kombo GELORA & TIRAI IMPIAN - Ma Lee Chuswan ~ RM150.00
Sebarang pertanyaan atau pesanan emailkan ke wahida_sarra@yahoo.com

Selamat membeli & membaca. Terima kasih. :)

Friday, June 30, 2017

KOMBO MA LEE CHUSWAN: GELORA & TIRAI IMPIAN


KOMBO KARYA MA LEE CHUSWAN
(RARE COLLECTION)
Gelora (cetakan pertama 1996 - penerbitan Karangkraf)
Tirai Impian (cetakan ketiga 2001 - CESB)


KONDISI Gelora
Bahagian sisi buku dimakan bubuk buku, namun tidak sehingga menjejaskan tulisan pada bahagian dalam buku, masih boleh untuk dibaca tanpa menjejaskan pembacaan.


HARGA: RM150.00

Monday, May 29, 2017

AKU HARUS MEMILIH


LIMITED EDITION 
Aku Harus Memilih
Hani Fazuha

Sinopsis

Tiga bulan bertahan, akhirnya ijab dan kabul terlerai. Amelia akur, rupanya rapat itu bukan jaminan untuk serasi. 


“Kita masih boleh mencuba, Mel.” – Haqif 

“Mencuba sesuatu yang sia-sia itu kerja bodoh, Haqif.” Amelia. 

“I nak you, Mel. Tapi you paksa I terima orang lain.” Zafri. 

Cinta itu bukan sesuatu yang boleh dikutip dan diletak ke hati. Bahagia juga bukan sesuatu yang boleh diambil bila ada yang sudi memberi. Sebab itu dulu dia tidak memilih Zafri. 

“I nak kita kahwin semula.” - Haqif 

“Sejarah selalunya orang tak ulang, lebih-lebih lagi yang menyakitkan.” – Amelia 

“Jangan cari bahagia di tempat sama yang pernah membuatkan you terluka, Mel.” – Zafri. 

Haqif itu bekas suaminya dan Zafri itu bekas suami kawannya. Jika ditanya, dia tak mahu keduanya. Tapi aturan takdir memaksa dia untuk memilih salah seorang daripada mereka. Haqif atau Zafri? Yang pasti, untuk bahagia, hati perlu ikhlas dan redha.

Harga: RM35.00

Friday, May 26, 2017

WANITA TERAKHIR


SOLD OUT
Wanita Terakhir
Ezza Mysara

Sinopsis
“You rasa, marah yang selalu you bawa tu marah terkeji atau marah terpuji?” – Nuryn Nafeesa.

Yang suka marah itu ialah Fahim Aiman. Yang sangat beku itu juga Fahim Aiman. Dan yang mulut tidak ada insurans itu juga Fahim Aiman. Nuryn yang sederhana, tapi sangat istimewa di mata semua. Cuma Fahim yang tidak pernah mahu mengakuinya. Cuma Fahim yang cuba menidakkannya. Namun, bila tiba detik di mana dia perlukan pertolongan, Nuryn lah orangnya yang dicari dan Nuryn lah orangnya yang hulurkan tangan.

“Kita nikah. Let’s do it for Fikri.” – Nuryn

Mengahwini Nuryn demi orang lain? Kalau ditanya hati, dia tidak sanggup. Tapi demi menyambung rantaian kasih yang ibu tinggalkan, Fahim akur.

“Esok I uruskan borang. Kita nikah.” - Fahim

Tiada cinta di hati Fahim buat Nuryn tapi kenapa bila Nuryn rapat dengan Ricky, hati dia jadi cemburu? Dan siapa sebenarnya Reena di hati Fahim?

“Fahim itu bekunya seperti ais, kena caranya pasti akan mencair.” – Nuryn

Berjayakah Nuryn Nafeesa mencairkan hati beku seorang Fahim Aiman?

SOMETHING STUPID


SOLD OUT
Something Stupid

Dekna Lee

Sinopsis

“Saya dihina awak depan orang ramai, saya ditolak mentah-mentah. Bila saya datang nak menghulur bantuan, awak masih dengan sikap angkuh awak. Awak nak saya layan awak buruk jugak, kan? Itu yang awak nak selama ni, kan?” ~ Irsyad

Kerana rasa tercabar dilayan bagaikan tidak wujud oleh gadis pujaannya, ditambah pula dengan rasa cemburunya terhadap Aiman, Irsyad tega merampas mahkota gadis itu. Padanya, Zara miliknya yang abadi. Bukan milik Aiman dan bukan juga milik sesiapa. Hanya milik dia.

Zara kecewa dengan Irsyad. Lelaki itu memang berhati binatang! Sanggup melakukan sedemikian terhadapnya. Dia menyepikan diri bertahun lamanya.

Salah faham yang pernah terjadi, lambat terbongkar. Zara sudah menghilang. Irsyad menyesal! Enam tahun berlalu begitu sahaja, Irsyad dan Zara dipertemukan semula tanpa dirancang.

“Zara, saya... saya datang nak minta maaf. Zara, saya berdosa. Saya tahu. Izinkan saya bertanggungjawab atas perbuatan saya dulu. Bukan niat saya... Tolonglah, Zara.” ~ Irsyad

“Get lost!!” ~ Zara.

Fikir Zara, semuanya kembali normal jika Irsyad pergi. Namun kemunculan tidak terduga Aiman sewaktu Irsyad menagih kemaafan daripadanya telah merumitkan keadaan. Irsyad merayu kepada Aiman untuk memperisterikan Zara.

Apakah yang harus dilakukan oleh Zara? Terima saja Irsyad yang banyak melukai hatinya atau... menyepikan diri sekali lagi?

SALAH SIAPA?


PRINT ON DEMAND
Salah Siapa?
Dekna Lee

Sinopsis

Apa perasaan awak bila sedar aje dari 'tidur', rupa-rupanya awak berada di hospital?

Klise! Tapi...

Apa perasaan awak bila sedar dari 'tidur', keluarga awak paksa awak berkahwin disebabkan awak disahkan mengandung? Anak kawan baik awak pulak tu...

Dan lebih malang, awak tak ingat apa-apa langsung kejadian yang menyebabkan awak mengandung tu! Malah, awak tak ingat kejadian yang berlaku 5 tahun sebelum kemalangan tu.

Ini yang terjadi kepada Aida. Dia tak sangka langsung yang dia akan mengandungkan anak kawan baik dia sendiri. Tergamak Hafizul mengkhianati kepercayaan dia? Mereka bersahabat dari kecil. Apa yang terjadi dalam tempoh 5 tahun itu sehingga Hafizul tergamak menggelapkan masa depan dia?

Hafizul pulak banyak mendiamkan diri. Banyak menyimpan rahsia. Dia mengaku semua masalah berpunca dari dia, menyebabkan semua orang pulaukan dia.

Tapi things get fishy... Kenapa Hafizul beria-ia mengaku salahnya setiap kali orang lain mempersoalkan apa sebenarnya yang dah berlaku?

Betul ke semua salah Hafizul? Atau ada orang lain yang menjadi punca dan Hafizul sekadar jadi kambing hitam aje? Salah siapa sebenarnya?


Harga: RM29.00 termasuk pos

DUA-DUA DEGIL!



PRINT ON DEMAND
Dua-Dua Degil!
Dekna Lee

Sinopsis
Sebaik sahaja tersedar dari komanya, Ikmal terkejut mendapati dia mempunyai kekasih bernama Arissa. Arissa juga merupakan anak latihnya. Kehadiran Arissa di wadnya pada setiap hari merimaskan dia.

“Abang berdendam dengan Arissa sebenarnya, kan?

Sebab Rissalah abang kat sini. Itu sebabnya abang buat-buat lupa, kan?” ~ Arissa

Setelah berjaya mendapat ingatannya semula, dia mengambil keputusan untuk terus berlakon lupa di hadapan Arissa demi kepentingan gadis itu.

“Saya buat ni semua sebab saya sayangkan dia. Sayangkan masa depan dia.” ~ Ikmal

Arissa, dalam masa yang sama berusaha mengurat Ikmal. Dia mahu Ikmal jatuh hati semula pada dia. Siapa sangka? Ikmal hanya berlakon selama ini. Dia rasa terhina apabila mendapat tahu yang semua ahli keluarganya bersubahat Ikmal.

“Tak sangka! Semua dah tau. Semua bohong Arissa! Layan Arissa macam budak bodoh. Buat Arissa percaya yang dia betul-betul tak ingat Rissa.” ~ Arissa

Dek kerana terlalu kecewa dengan Ikmal, dia mengalah. Dia takkan ganggu lagi hidup lelaki itu, seperti yang Ikmal mahukan. Dia mula berkenalan dengan beberapa rakan lelaki baru. Yang kacak-kacak pula tu!

Ikmal mula menyesali tindakannya dulu apabila Arissa nampak sungguh bahagia tanpanya. Sementara dia semakin hari semakin menderita tanpa perhatian daripada Arissa.

‘Ya Allah, kalau aku tahu begini sakitnya bila melihat dia bahagia di sisi lelaki lain, aku takkan sesekali sia-siakan dia dulu.’ ~ Ikmal

Adakah ianya sudah terlambat untuk Ikmal dapatkan peluang keduanya?


Harga: RM29.00 termasuk pos

Monday, May 8, 2017

SEORANG TUA DI KAKI GUNUNG


SOLD OUT
Seorang Tua di Kaki Gunung
Azizi Haji Abdullah


Cetakan kedua 1984

*kondisi agak lusuh, terdapat kesan contengan / lukisan kreatif di hadapan dan belakang, namun pada bahagian isi kandungan masih baik tidak akan mengganggu pembacaan, mukasurat lengkap.
*antara karya terbaik Allahyarham Azizi Haji Abdullah


Fakta menarik: Novel Seorang Tua di Kaki Gunung karya Azizi Haji Abdullah telah memenangi tempat kedua dalam sayembara Hadiah Novel GAPENA - Yayasan Sabah (1981) bernilai $5,000. Dalam sayembara kali ini, tidak ada manuskrip novel yang layak untuk diberi hadiah pertama.

Sunday, May 7, 2017

BARA BATU


SOLD OUT
Bara Batu 
Arena Wati
Cetakan pertama 1984 
Penerbitan Pustaka Antara 
Bekas pustaka

PILIHAN HATIKU

SOLD OUT
Pilihan Hatiku 
A. Latip Talib


Cetakan pertama 1993
Dewan Bahasa dan Pustaka 
Bekas pustaka

TULANG-TULANG BERSERAKAN

SOLD OUT
Tulang-Tulang Berserakan
Usman Awang

Cetakan ketiga 1982
Penerbitan Pustaka Melayu Baru

Bekas Pustaka

PENCURI HATI TUAN DIKTATOR


SOLD OUT

Pencuri Hati Tuan Diktator 
Sera Elya

Sinopsis

Hidup Kirana Ayu tak ubah seperti Cinderela. Dipinang dan dikahwinkan dengan Zayyan Sharafi seawal usianya 16 tahun. Namun kehadirannya dalam hidup lelaki itu bukanlah seperti hikayat putera dan puteri raja. Ayu dijadikan kuli hamba dan dilayan seperti pengemis.
Semuanya berubah apabila Zayyan ‘lepaskan’ Ayu. Dengan berbekalkan wasiat Tok Ayah, Ayu menyambung pelajaran. Sekembalinya ke tanah air, Ayu bertemu Haiqal, gay hot yang mengubah imejnya yang polos dan naif menjadi gadis yang seksi, menarik dan berkeyakinan tinggi.
Takdir Ayu dan Zayyan bertingkah. Lelaki itu mengaku dia masih lagi suami Ayu. Dan tika itu Haiqal berubah laku menjadi lelaki straight.
Haruskah Ayu kembali taat kepada Zayyan dan menelan semua kepahitan yang pernah dilaluinya? Ataupun haruskah Ayu memilih Haiqal yang berubah demi dia?

Monday, April 17, 2017

KOMBO: PEREMPUAN YANG PALING AKU CINTA, LELAKI SEHEBAT DIA DLL


SOLD OUT
JUALAN KOMBO SAHAJA 

Perempuan Yang Paling Aku Cinta - Acik Lana (Limited edition)
Lelaki Sehebat Dia - Sutra De'wangi + sekuel Belahan 2 Jiwa by Sheisbell (Limited edition)
Kau Kekasih Gelapku - Que Sera Sera
Kukatakan Tidak (Maksudnya Ya) - Bunick Firdaus 
Bila Sena Kembali Berbunga - Amaruszati Noor Rahim (Out of print)