Sunday, December 30, 2012

Cahaya Cinta


SOLD OUT

Sinopsis 
Ketakutan dan keresahan sentiasa mengiringi Ellynna. Trauma yang papanya ciptakan sejak usianya tujuh tahun membuatkan Ellynna gentar utk menempuhi hari-hari yang mendatang. Setelah beberapa tahun berlalu, Ellynna cuba bangun semula membina keyakinan diri yang tercicir. Dia menjadi seorg yang tabah dan tidak gentar pada sesiapa jua. Dia hidup bersendirian setelah Jannah, mamanya meninggal dunia dan abangnya kembali melanjutkan pelajaran ke luar negara.

Namun, kecekalannya mula goyah semula apabila Haziq, bosnya yang berperangai seperti papanya hadir dlm hidupnya. Insiden-insiden lucu sebelum ini berlalu begitu sahaja. Dia semakin benci pada Haziq dan tambah tertekan bila wajah papanya tiba-tiba muncul menagih 'hutang' di Cemara Holdings.

Ketakutan serta keresahannya kembali menghantui diri kerana papanya. Lalu, dia sanggup menjadikan dirinya berada di sangkar emas Haziq. Betapa sukarnya utk Ellynna menjalani hidup yang penuh ranjau. Dapatkah dia menaruh setitis harapan pada perkahwinan yang tidak dirancang ini? Mungkinkah dia mengecap kebahagiaan sepanjang perkahwinannya dengan Haziq? Dan, wujudkah rasa cinta di hati Haziq untuk nya?

Suatu hari, dia terkedu apabila berhadapan dua lelaki ini yang rupa-rupanya punya banyak rencana untuk memusnahkan hidupnya.

No comments: