Sunday, March 30, 2014

Seseorang Untuk Dinikahi


SOLD OUT
Sinopsis
Jatuh cinta. Bercinta .Putus cinta . bercinta kembali.

Itu sudah jadi rutin hidup Nur Arissa. walaupun sudah banyak kali dikecewakan , tetapi dia tidak pernah membenci cinta atau menutup pintu hatinya . Dia tetap memburu cinta sejati kerana dia percaya , Selagi ada usaha , dia tentu akan bertemu dengan cinta sejati . Namun , tanpa diduga , dia terjatuh cinta dengan sahabatnya sendiri , Nazwan Syah .

Cinta perlu dicari . Nak cari cinta kita perlu ada usaha . Macam mana nak berusaha ? itulah yang dikatakan memburu cinta - Arissa .

Nazwan Syah bukan lelaki yang mudah untuk mencintai seseorang biarpun dia rapat dan baik dengan Arissa memikat Nazwan . Apatah lagi cintanya itu sering ditentang oleh dua orang kawan mereka , Luqman dan Sarah , yang licik mengatur rancangan jahat mereka. Namun , Arissa tidak peduli . Dia terus melamar nazwan sebagai kekasihnya .

"Nazwan , jom jom kita dating ; ujar Arissa tanpa berkias - kias lagi .
"jangan setuju , Nazwan . dia dah gila ," ujar Luqman mendesak Nazwan menolak .

"jomlah dating," ujar Arissa dengan manja separuh gedik . "okey," jawab Nazwan pendek.
"what?" sarah dan luqman memandang Nazwan . "yes!" sorak Arissa gembira.

Namum , Nazwan tidak pernah serius. setelah berlaku suatu insiden, kedua - dua keluarga berpakat hendak mengikat mereka berdua dengan tali pertunangan . ketika pertunangan itu berlangsung, Nazwan mengambil keputusan melarikan diri ke luar Negara . kecewa memang kecewa , tetapi Arissa tetap menjalani kehidupannya tanpa Nazwan di sisi .

Dua tahun berlalu , ketika hati semakin sembuh , muncul Mr . Iphone yang menceriakan hari - harinya . Dalam masa yang sama juga , Nazwan muncul semula dalam hidupnya . mampukah cinta lama berputik kembali ? Dan apa yang Nazwan sembunyikan daripada Arissa selama ini ?

No comments: