Thursday, April 14, 2016

CINTA YANG TAK TERUNGKAP

SOLD OUT
Sinopsis

SOFIE HANY, seorang gadis yang cekal dan mempunyai matlamat hidup yang tinggi. Namun ahli biologi muda itu patah hati apabila jodohnya cuba diatur oleh keluarga tanpa mempedulikan hati dan perasaannya hanya kerana harta. Akhirnya, dia membawa diri ke England dengan hati yang terluka.

Di Southampton, Sofie yang bersifat ‘ladylike’ bertemu dengan dua orang jurutera yang berkawan baik. EMRY, si jejaka Singapura yang gentleman dan AJMAL, askar simpanan pakar yang digelarnya sebagai lelaki barbarian.

Namun dalam diam, Emry menyimpan perasaan cinta terhadap Sofie. Seluruh jiwa dan raganya telah diabdikan hanya untuk Sofie.

“Awak anugerah daripada Dia. You... are my fairytale.” – EMRY

Ajmal turut menaruh hati terhadap Sofie tetapi dia terlalu ego untuk mengakui. Hati mula terpikat tetapi mulut tetap berbisa menidakkan perasaan itu.

“Awak melanun dalam hati saya. Awak ambush perasaan saya, kemudian bermaharajalela dalam minda saya.” – AJMAL

Dalam usaha untuk melupakan IQBAL, si childhood sweetheart, Sofie membekukan hati. Sayangnya tindakan itu menyebabkan dia kebal kepada perasaan cinta yang mula bersemi. Dan kemunculan semula Iqbal meletakkan Sofie dalam dilema.

“Kenangan lama menghantui saya. Semuanya terus-terusan menyeksa saya. Tolonglah, Sofie... I’m truly and genuinely in love with you. Always...” – IQBAL

Ketenangan Sofie sentiasa diduga. Iri dan hasad menukar ketenangan kepada kesengsaraan. Fitnah melanda menyebabkan Sofie dinikahkan secara paksa.

Tegarkah Sofie meneruskan pernikahan tanpa cinta setelah menyedari siapa pemilik sebenar hatinya? Dapatkah Sofie memaafkan insan yang berbuat khilaf dan menerima si dia yang menerima akad?

“Hasbiallah wa nikmal wakil... Cukuplah Allah bagiku dan Dia adalah sebaik-baik pelindung.”

No comments: