Monday, May 14, 2018

JAH & OD _SOULMATE SELAMANYA

SOLD OUT
Jah & Od _Soulmate Selamanya
Ainin Naufal

Sinopsis
Hud Nuqman, atau Od, memang rapat dengan Khadeeja, atau Jah, jiran sekampungnya sejak kanak-kanak. Rapat... hingga orang selalu salah sangka hubungan mereka. Rapat... sampai mereka pun tak tahu bezakan antara sayang sesama sahabat dengan cinta sesama tersayang.

"Jah?""Tapi kau nampak sepadan dengan dia.""Isy, tak adalah. Jah tu luar dalam aku kenal. Dah macam saudara sendiri.""Tu dia! Luar dalam kau kenal.""Ke situ pula.""Haaa... dah kenal luar dalam lagilah senang. Tak perlu ambil masa nak kenal-kenal."

Tapi Od ada Julie, model, pelakon dan pengkritik filem sambilan yang serba-serbi menawan, dan Jah pula bertunang dengan Ikmal sepupu Od, seorang jurutera petroleum yang cukup semua syarat untuk jadi suami mithali.

Tapi Ikmal, jangan kahwin dengan Jah!
Kata Od:“Jah tu, masa kecil comot. Hari-hari main selut kat bendang. Habis kakinya ‘berbintang-bintang’. Entah-entah, sekarang pun masih ada.”Jawab Ikmal:“Tak apa, sekarang ada banyak produk yang boleh hilangkan parut.”
Kata Od:“Jah tu kasar orangnya, mana tahu bersopan-santun.”Bantah Imal:“Aku perhatikan elok aje dia. Bersopan dan tertib.”
Kata Od:“Dia pernah paksa aku makan nasi goreng dia. Perghhh! Seminggu lidah aku kebas. Bibir ni rasa tebal, pijar nak meletup. Entah berapa kilo cabai burung dia bubuh.”Balas Ikmal:“Err... sekarang mesti dia dah pandai masak.”
Tapi aku suka Jah lebih daripada kau suka, kata Od dalam hati.

No comments: