Monday, December 9, 2013

Ada Madu Ada Racun

SOLD OUT

Sinopsis
“Apa yang berlaku 27 tahun dulu I tak boleh cerita pada you. Kerana daddy dengan abah yang berhak untuk membuka cerita tu kalau mereka mahu macam tu.”

Cerita lama? Ya! Cerita lama itu yang menemukan mereka sampai ke alam perkahwinan yang tidak seindah perkahwinan yang lain. Cerita lama itu masih tergantung sehinggalah mereka diketemukan dan dikahwinkan oleh orang tua mereka. Semuanya kerana cerita lama itu.

Bagi Nur Azlyn Isabel, dia reda menerima aturan ibu dan ayahnya kerana menyedari kuasa di tangannya amat terhad. Dengan budi yang tidak mampu dibalas, sudah tentulah dia tidak mampu untuk berkata tidak. Namun, hidup tidak semudah yang dibayang. Kebencian suami dan tohmahan lelaki itu kepadanya benar-benar menguji diri. Puas dia bersabar, namun kesabarannya tiada harga.

Ahmad Rafael Johan, tegar sekali membaja ego di hati. Apa yang dia tahu dia takkan berhenti selagi dia tidak puas menyakitkan hati wanita itu. Baginya wanita bermata duitan seperti itu terlalu hina di matanya. Namun Johan terlupa. What goes around, comes around!

Lalu satu saat hatinya mula disapa rindu. Berubah sama sekali putaran hidupnya. Tidak diduga dalam pada dia mengharapkan cintanya berbalas, Johan berhadapan pula dengan rancangan Lyn yang mahu membalas semula segala kesakitan yang diterimanya. Dendam dalam cinta ini mula memusnahkan ikatan suci mereka. Kedegilan Lyn memahat tembok dendam membuatkan Johan tercari-cari jawapan yang dicarinya.

Tegakah dia dibenci oleh isterinya itu? Sepertimana dia pernah membenci wanita itu? Apakah penghabisan kisah mereka? Apa pula cerita lama itu?

No comments: