Wednesday, September 6, 2017

KEBANGKITAN


SOLD OUT
Kebangkitan
Ismi Fa Ismail
(Genre Fantasi)

Sinopsis

Pada zaman purbakala, kepak warna-warni mereka pernah mewarnai angkasa bagaikan bianglala. Sehinggalah Raja Pembunuh Langit mengerahkan tenteranya untuk memburu dan menghapuskan semua penghuni langit di barat dan di timur. Hasilnya untuk sekian lama, alam ini suram tanpa kesaktian mereka. Tapi... Kepulangan seorang gadis berhati suci ke tanah legenda, telah membangkitkan mereka semula!

Pepohon kelapa menyaksikan gadis itu berlari bagai angin menuju ke persisiran pantai di mana mereka sedang menunggu. Meninggalkan terapan telapak kaki di dalam pasir yang seputih kulitnya. Rambut hitamnya beralun bagai malam dan matanya bercahaya bak bintang. Manakala senyumannya segalak mentari yang terik di angkasa. Pawana di belakang menolak tubuhnya maju, dan awan di atas pula mengiringi langkah gadis itu bagaikan payung yang setia.
Akhirnya. Setelah beribu tahun dia menunggu. KEBANGKITAN mereka sudah tiba. Warna-warna merah, biru dan ungu yang bakal menghiasi langit pasca-milenia. Untuk menyelamatkan dirinya... dan menyelamatkan DUNIA!

No comments: