Wednesday, March 28, 2018

#HATI



SOLD OUT
#HATI
Mr Egois - Hana HE
Perempuan Terpilih - Hash Aulia


Mr. Egois - Hana HE
Sinopsis

Perkahwinan yang wujud berlandaskan ego semata-mata. Kerana Syed Dariz adalah lelaki yang cukup pantang dicabar. Apatah lagi pulangan andai memenangi permainan otu sangat lumayan. Fazhel sanggup menyerahkan Tasnia sebagai teman 'idur' untuk satu malam. Lantas mengahwini Nur Darlina adalah semata-mata untuk kepuasan diri sendiri.

Aku tak kahwini kau kerana cinta. Bear this in your mind - Syed Dariz

Berkali-kali dilukai, Darlina setia di sisi Dariz kerana dia adalah seorang isteri. Hinggalah satu saat kesabarannya menipis dengan perlakuan Dariz yang cukup keterlaluan.

Jadi sejak bila katil kita dijadikan tempat awak melampiaskan nafsu dengan perempuan lain, Riz - Nur Darlina

Kejam. Dariz tahu dia cukup kejam. Namun untuk mengakui kesalahannya adalah perkara terakhir yang dia akan buat. Sehinggalah Nur Darlina hilang dari sisinya, barulah Dariz jadi separuh nanar.

Mampukah peluang kedua itu ada buat Syed Dariz yang cukup terkenal dengan sikap egonya itu?

************************
Perempuan Terpilih
Hash Aulia

Sinopsis
Jatuh cinta adalah perkara terakhir alam hidup Afeef Zafran. Namun tatkala meihat Essandra, prinsipnya berubah sekelip mata. Waaupun si gadis serba kekurangan, hati tetap degil untuk mencuba.

"Dah tak ada perempuan lain ke, Feef? She's too much! Seksi, perangai tak semenggah. Kau nak mama sakit jntung tengok dia?"

Sejuta rintangan mendatang, dia tetap teguh dengan prinsipnya. Gadis liar itu, akan dia miliki walau dengan apa cara sekalipun.

Dan bagi Essandra, lelaki itu makhluk pengganggu. Hadir tanpa dipuja. Muncul tanpa dijangka. Buat hidupnya kucar kacir.

"Setahu I, I tak pernah pernah berkahwin. Jadi berhenti berlagak macam you tu suami I!"

"Then, be my wife. Itu pun kalau you tak nak I sentuh you secara haram. You tahu kan I takkan teragak-agak untuk buat macam tu?"

Benar, lelaki itu tak pernah bergurau dengan bicaranya. Dan ada ketika, dia sendiri rasa kecut. Namun untuk menerima, dia tidak punya hati. Sama ada untuk mencintai atau pun dicintai.

BONUS: Cerpen Esok Dia Nikah (Lynn Dayana)

No comments: