Sunday, April 8, 2018

QIDRAN: ONE NIGHT STAND

SOLD OUT
QIDRAN: One Nght Stand
Hana (HE)

Sinopsis
Bad boy TERMASYHUR, itu gelarannya sewaktu di kolej. Arak, perempuan dan kelab adalah 'sahabat karib'nya. Qidran leka dengan syurga dunia. Malah, gadis yang turut tidak bersalah juga menjadi mangsa. Diragut daranya lalu ditinggalkan tanpa khabar berita. Kejam? Lantaklah apa orang nak kata, dia langsung tidak peduli. Bagi Qidran, sesiapa sahaja yang melangkah masuk ke kelab itu sama sahaja. Tidak ada seorang pun yang hatinya suci.
'The first thing you need to know, perempuan bertudung tak dibenarkan masuk ke kelab malam. Five minutes to think, girl. Kalau tak, aku anggap kau tak berminat.' - Qidran
Takdir Allah menemukan Yara Hasna dan Ku Qidran dengan cara begitu. Namun terlalu kejam rasanya buat Yara pabila lelaki yang dia percayai akan membantunya sanggup merosakkan dirinya. Ditinggalkan dengan hanya sehelai nota ringkas yang cukup menyakitkan hati buat Yara nyaris rebah. Namun dia kuatkan semangat untuk meniti kehidupannya yang mendatang.
'Thanks for last night. I'm impressed! Tak sangka aku adalah lelaki yang pertama sentuh kau.' - Qidran
Yara terhenyak. Beribu duka telah melelahkan kehidupannya hingga akhirnya Yara kembali melihat sinar bahagia. Yara dikutip bagaikan permata oleh Ku Qaiyum dan Ku Ameena. Malangnya sinar itu kembali malap saat pulangnya Qidran kembali dari bumi Scotland. Qidran memang tidak mengenali, namun Yara tidak pernah sesekali memadamkan raut wajah yang pernah membuatkan dia benci. Malah, Yara kesal kerana sikap lelaki itu sama sahaja seperti tujuh tahun yang lalu. Langsung tidak berubah.
Apakah yang akan berlaku terhadap Yara selepas pertemuan kali kedua mereka? Adakah Qidran akan insaf dengan perbuatannya sendiri?

Segah nama yang diberi, Ku Qidran bin Ku Qaiyum. Jadi tidak hairan kalau Qidran selalu saja menjadi tumpuan wanita. Kekacakan wajahnya digunakan untuk membuatkan wanita tersungkur. Malang sekali bila anugerah Allah S.W.T itu digunakan pada jalan yang salah.

No comments: