Thursday, June 20, 2013

Kekasih Upahan


SOLD OUT

Sinopsis 
Jantina perempuan, umur nak masuk 33 tahun, bujang, bekerja sebagai akauntan di Maju Corp. Muka? Boleh tahanlah. Tak adalah tak lawa. Tapi tak adalah lawa sangat. Orang kata average? Ya, average! Perangai? Err… Boleh dikatakan agak kasar. Penampilan? Hmm… T-shirt yang terlebih-lebih besar, seluar jean yang longgar. Tapi kalau pergi kerja, okeylah… Tak selebet. Dan itulah Nazratul Badriyah.

“Woi, aku tak curi dompet kaulah! Kebetulan aku terjumpa dompet ni kat bawah pokok tu, ha! Aku nak bawak pergi repot kat balai polis. Bukannya nak curi, ngok!”

Zaril dah merasa sakitnya dicampak ke tanah sebab perempuan yang bernama Nazratul Badriyah itu ingat dia nak curi dompetnya. Tak pernah-pernah ada orang mencampaknya ke tanah dengan menggunakan teknik judo. Lebih-lebih lagi perempuan pula tu! Tapi bila dia kenal Nazratul, tengok perangai minah yang enam tahun lagi tua daripadanya, Zaril mula rasa sesuatu dalam hatinya. 

Nazratul yang terdesak dan Zaril yang sudi menolong, menjadikan pertemuan demi pertemuan berlaku. Rancangan asal Nazratul hanya mahu menyewa Zaril untuk sehari bertukar menjadi bulanan dek kerana Afham, bekas kekasih hati Nazratul yang tak henti mengejar.

Dalam Zaril mula meluah rasa, Nazratul mula berpaling kembali kepada Afham atas satu alasan hingga mereka mengikat tali pertunangan. Zaril yang mahu melihat Nazratul bahagia, hanya merelakan perhubungan Nazratul dan Afham walaupun hakikat hatinya terasa sakit. Namun, saat hari bahagia Nazratul dan Afham semakin hampir, hati Nazratul mula berbelah bahagi. Dia tahu dia sudah jatuh cinta. Jatuh cinta kepada Zaril. Tapi… Hati Afham, tidak sanggup dikecewakan.

Antara Zaril dan Afham, siapakah pilihan hati Nazratul? Atas alasan apakah Nazratul kembali menerima Afham? Mampukah Zaril, kekasih yang diupah Nazratul, menambat hati Nazratul?

No comments: