Tuesday, October 8, 2013

Akrilik Atas Kanvas

SOLD OUT

Sinopsis

...realitinya, kita perlu tinggalkan sesuatu demi sesuatu...

Amanina, kehadirannya tidak pernah diingini. Di mata ayahnya, dia anak perempuan yang menyusahkan! Hidupnya kini hanya demi ibu dan adiknya. Setelah pemergian ibunya, dia hilang arah. Mujur ada lukisan, tarian dan sahabat yang sentiasa menjadi teman di sisi.

“Kenapa kau datang?”

“Nak tengok kau.”

“Tengok aku? Kenapa?”

“Aku tahu apa yang kau rasa, Nina. Kau tak sendirian… aku ada.”

Syahren, segala apa yang dilakukannya tak pernah memuaskan hati ibu bapanya. Ada sahaja yang tak kena. Lantas dia mencari tenang dengan muzik dan tarian.

“Cer... cerita kat aku, kau suka jenis yang macam mana?”

“Aku? Aku suka yang biasa aje, tak girly sangat. Sedap mata memandang. Lagi bagus, boleh menari... kalau boleh, seorang b-girl.”


Mereka mencari ketenangan dengan cara mereka sendiri. Namun, tenang yang dicari tidak disandarkan pada yang kekal. Bukan mudah untuk mereka berubah dan meninggalkan sesuatu yang telah bersemadi dalam diri sejak sekian lama. Bukan mudah melawan gejolak perasaan. Mereka perlu kuat. Mereka mesti nekad!

No comments: